Korang , Jangan Lupa Klik Like Taw !! :)

● Suasana Di Masjid Hari Jumaat (LAWAK)

Assalamualaikum ! :)

Bagi kaum perempuan, mereka mesti tertanya-tanya apakah suasana sebenar di masjid apabila tibanya hari Jumaat cenggini. Dalam fikiran mesti tengah terbayang bakal suami aku tu buat apa la ..

Benda yang korang tengok kat tv tak sama di mana tiada manusia yang tidur semasa khutbah. Bagus juga letak kemera depan geng-geng tidur berjemaah time khutbah ni. Mesti dorang segar bugar mata , al maklumlah masuk tv.

Pemandangan yang biasa dilihat di masjid..

1. Adegan tolak tabung



Tabung pulak harus ditolak ke garisan penamat sampai habis. Kalau berhenti tandanya orang tu tertidur dan tak sedar tabung di depan mata. Haha ~ em selalunya semua orang pandang tabung ni time dia bergerak. Tak tahu kenapa. Mungkinkah semua orang berkata dalam hati "apala dia ni nak sedekah pun takmau .. bla bla bla .."

Ujub namanya tu . Cis ..

2. Main henset time khutbah



Ini selalu dilakukan. Entahlah apa yang dia main dengan henset dia tu. Ada sekali tu mamat mana entah main Angry Birds time khutbah , bukan reti bagi slow bunyi . Cehh !!

3. Tidoo !



Ini normal. Maklumlah malam tadi malam jumaat. Jeles betul warga bujang cam kite ni ..

4. Hilang kasut



Kes ni wajib ada tiap kali lepas habis sembahyang jumaat. Kes ini misteri sebab semua orang yang datang masjid pakai kasut tapi bila nak balik mesti ada orang yang tak cukup kasut. Cis ..

ok , tu je lah yang faiz nak bg tau ~ hihi ..

Okeyy ~ selamat menunaikan sembahyang jumaat. *tengah betulkan songkok


via : akimikball

4 comments:

Entri Blog Lain